Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

Skrivsommar

Fyra veckors semester. För första gången på flera år har jag inte planerat in några resor eller en massa saker att göra. Istället valde jag att ha en skrivsommar.

En skrivsommar för mig innebär att jag ger mig själv tid att jobba på mina bokmanus, jobba med mitt nystartade företag och fokusera på att må bra. Jag har som mål att:

  • Meditera minst 30 minuter om dagen.
  • Motionera och träna minst 60 minuter om dagen.
  • Skriva eller jobba med mitt författarskap minst 60 minuter om dagen.
  • Läsa eller lyssna på ljudbok minst 45 minuter om dagen.

Nu har halva min semester gått. Första veckan av semestern varvade jag ner, tog det lugnt och försökte skaka av mig all jobbstress. Våren har verkligen varit intensiv, så jag behövde verkligen landa och ladda batterierna. Att meditera, fokusera på kvalitativ sömn (läs mer om hur man kan skapa bra sömnvanor i inlägget om Sömngåtan) och motionera varje dag har verkligen gjort stor skillnad.

Den senaste veckan har jag lyckats komma in i ett bra skrivflow – vissa dagar har jag skrivit/redigerat upp emot 5000 ord. Målet för sommaren är att bli klar med redigeringen av första utkastet av mitt manus Norrsken (arbetsnamn). Jag är halvvägs igenom det. Om jag ska komma igenom hela behöver jag redigera/skriva runt 2000 ord om dagen de kommande två veckorna. Vi får se om jag lyckas, men om jag inte gör det är det också okej, jag är bara så tacksam över hur produktiv jag varit hittills.

Natalie Forslind

Avslutningsvis vill jag ge mina bästa tips för att få igång produktiviteten. Det gör man genom att hitta rutiner som gynnar kreativitet och produktivitet. Jag skriver morgonsidor varje dag, mediterar, tränar och planerar tid för skrivande och annat skapande. Hur gör ni för att nå era mål och deadlines?

Leave a comment

0